Eerste schooldag! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nadia Kleef - WaarBenJij.nu Eerste schooldag! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nadia Kleef - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag!

Blijf op de hoogte en volg Nadia

08 Juli 2015 | Zambia, Livingstone

Vandaag was mijn eerste dag op school. We vertrokken vanochtend om 07.45 (jup, niks uitslapen) met het busje van de organisatie en gingen langs alle scholen om de vrijwilligers af te zetten. Ik ben ingedeeld met 2 andere vrijwilligers op dezelfde school, maar we hebben allemaal een andere klas. De kinderen uit mijn klas zijn rond de 11 jaar, sommige iets jonger. Toen ik binnen kwam waren meteen alle ogen op mij gericht, wat logisch is, maar dat was even een beetje ongemakkelijk, haha. Ik werd welkom geheten door de leraar en daarna moest ik op een stoel voor in de klas gaan zitten. Ze hadden op dat moment 'wiskunde' en waren bezig met breuken. De leraar schreef de oefeningen op het bord en de kinderen namen het over aangezien ze geen boeken hebben, alleen schriftjes die helemaal uit elkaar vallen. Hierna liep hij de klas uit. Toen ben ik maar gaan rondlopen en kijken of het ze lukte, maar toen wilden ze allemaal dat ik hun ging nakijken. Super schattig, maar onmogelijk want het waren wel 40 kids. Na dat een half uur gedaan te hebben kregen ze een ander vak, genaamd Social Studies of iets dergelijks en daarna Science, waarbij ze uit een fles een soort opvangbak moesten maken voor water om vervolgens de milliliters af te lezen. Moeilijk om uit te leggen, maar het was heel leuk! Hierna hadden ze pauze en toen kwamen er direct een paar meisjes op me af uit de klas die me alles wilden laten zien en nieuwsgierig naar me waren. Toen ik ze vertelde dat ik uit Nederland kwam hadden ze geen idee wat dat was en waar dat lag, ze kenden alleen 'America'. Na de pauze kregen ze Engels maar toen werd ik al vrij snel weer opgehaald voor de lunch. Dit was macaroni met kaas en salade en zooooo lekker. Na de lunch gingen we ons klaarmaken voor het middagproject en Lune en ik waren ingedeeld bij een gebeuren waar kinderen na school lekker kunnen spelen. Dit was echt heel chill en totaal niet vermoeiend. We speelden kaart spelletjes met hun en legden puzzels. Toen gingen we weer naar huis en hebben we besloten om met 9 andere vrijwilligers dit weekend op safari te gaan en daar dan ook te overnachten, super gaaf!!! Nu zijn we een beetje aan het hangen en straks gaan we hier barbecuen. Ik ben heel benieuwd wat morgen allemaal zal brengen en ik kijk er naar uit! Liefs mij

  • 08 Juli 2015 - 21:38

    Renate:

    Klinkt allemaal super leuk en spannend lieverd. Fijn dat je het naar je zin hebt.... een super ervaring!!!
    liefs en dikke knuffel xx

  • 08 Juli 2015 - 21:43

    Karen:

    Nou Nadia, op safari gaan is echt een hele belevenis straks denk ik.
    Wat leuk op school te helpen, nou kan jij bijles geven:-)
    Veel plezier nog.
    Dikke knuffel

  • 08 Juli 2015 - 21:46

    Petra:

    Wat leuk om te lezen Nadia! Ik stuur ze ook weer door naar mijn familie haha....
    Veel plezier! Liefs, Petra

  • 08 Juli 2015 - 21:50

    Margaret:

    Leuk die verslagen! En gaaf dat je op safari gaat. Onvergetelijk. Geniet ze!

  • 08 Juli 2015 - 21:53

    Glenn:

    Hoi Lief wat ontzettend leuk deze ervaring. Jee wat een grote klas met 40 kinderen. Kan me voorstellen dat je je even ongemakkelijk voelde op een stoel voor de klas . Dat went heel snel hihi. De leraar heeft je dus even alleen gelaten in de klas. Is hij wel weer teruggekomen haha. Kan me voorstellen dat de leerlingen erg benieuwd waren en aan je lippen hingen. Ze hebben vast heel veel vragen. Fijn dat je het leuk vond Nadia!!!! en dat de middag met Lune ook super was. Gaaf dat jullie het weekend op Safari gaan. Dat zal een hele belevenis zijn. Ik wens je een gezellige avond met de BBQ.Lekker een beetje chillen.Voor morgen weer heel veel plezier en welterusten voor straks. Veel liefs en kussen pap

    PS: Brandon heeft vandaag gewonnen!!!!!

  • 09 Juli 2015 - 10:35

    Corinne:

    He Nadia en Lune,

    Wat leuk om te volgen.....dit is een ervaring waar je je leven lang op terug kijkt.

    Super leuk weekend voor de boeg....geniet ervan en ik wacht met spanning op het volgende verhaal.

    Even een Hoevelaken update......regen...regen...regen dat was het :>)

    Groetjes corinne

  • 10 Juli 2015 - 23:27

    Glenn:

    Hee lief heel veel plezier morgen op Safari.Lijkt me een fantastische ervaring. Geniet ervan lieverd.
    Hoe ging het vandaag met de kids?
    love you dikke kus xxxxx pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Vanaf hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in Zambia, Afrika!

Actief sinds 03 Juli 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 2688

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 28 Juli 2015

vrijwilligerswerk in Livingstone, Zambia

Landen bezocht: