15 & 16 juli - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nadia Kleef - WaarBenJij.nu 15 & 16 juli - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nadia Kleef - WaarBenJij.nu

15 & 16 juli

Blijf op de hoogte en volg Nadia

17 Juli 2015 | Zambia, Livingstone

Woensdag uiteraard weer een ochtend op school geholpen. Dit keer moest ik mijn les van dinsdag afmaken, maar naar mijn idee had ik alles al gedaan. Toen heb ik de kids maar laten tekenen wat zij dachten dat de beste manier was om je kunstwerken te verkopen (daarover ging de vorige les). Verrassend genoeg vonden ze dit nog leuk ook! Toen we rond 11 uur werden opgehaald kregen we te horen dat de taxi chauffeurs overal in de stad aan het staken waren en bezig waren de politie te bekogelen met stenen en de politie de taxi chauffeurs met traangas. We moesten dus via een andere weg thuis zien te komen. Gelukkig hebben we Yuji als onze chauffeur dus we zijn veilig thuis gekomen. Vanwege deze stakingen mochten we het vrijwilligershuis niet verlaten, dus ook geen afternoon project dit keer. Toen hebben we de hele middag aan het zwembad gelegen, ook niet verkeerd, en s'avonds gebarbecued.
Toen ik donderdag de klas in kwam bleek dat de lerares ziek was, met als gevolg dat ik vervolgens 3 vakken heb moeten geven. Nu besef ik pas hoeveel energie lesgeven kost, want ik was echt kapot toen we weer in het busje terug zaten. Maar de lessen verliepen prima! Wat het enige nadeel hier is, is dat er niet genoeg lesboeken zijn voor ieder kind, dus als leraar moet je alles, zowel de theorie als de opdrachten, op het bord schrijven. Toen we voor lunch thuis kwamen hebben Lune en ik weer even een wasje gedaan, wat hier gewoon lekker met de hand gaat, hihi. Voor het middagproject ging ik naar 'afternoonproject', waar kinderen na school heen kunnen gaan om lekker te spelen en even alles te vergeten. Het is zo bizar om te zien hoe graag ze willen dat je ze optilt en knuffelt. Echt alsof ze die aandacht thuis niet krijgen. S'avonds hadden we een game night, met allemaal verschillende quizzen, super leuk! Verder liggen we hier vaak al wel om 22u in bed, omdat de dagen best wel slopend zijn. Morgen (vrijdag) hebben we na ons ochtendproject Culture Day en krijgen we een traditionele Zambiaanse lunch en krijgen we wat te zien van traditionele dans en wat te horen van traditionele muziek. Ben daar heeeel benieuwd naar!! Dit weekend staat Victoria Falls op de planning dus dan weer een nieuwe blog! :)
Liefsssss


  • 17 Juli 2015 - 19:28

    Michelle:

    Nou wijffie knuffel maar zo lang als het kan!

  • 17 Juli 2015 - 21:50

    Glenn:



    Hoi Lieverd, een staking met politieoptredens is wel even spannend. Goed dat jullie er niet tussen zaten.
    Blij dat jullie een goede taxidriver hebben!!!!! Heerlijk een middagje relaxen was zeker ook wel lekker.

    wow dat je de klas alleen moest draaien....dat is intensief lief!!!! Je leert er ook wel weer heel veel van toch. Kan me voorstellen dat dit heeeeeel veel energie van je vraagt. Daarna ben je gesloopt hihi maar ook denk ik erg voldaan.
    Morgen lekker weekend. Heerlijk om de accu weer op te laden lieverd. Op naar de Victoria watervallen. Dat zal spectaculaire zijn om te zien. Heel veel plezier,koppie erbij en hele dikke kussen van Brandon en pap. xxxxxxxx

  • 18 Juli 2015 - 00:11

    Renate:

    nou nou jullie maken wat mee! Fijn dat de organisatie goed op jullie past!
    Nu even lekker weekend houden. Heel veel plezier bij de Victora Falls, ben zoooo benieuwd naar al je foto's. dilkke kus voor jou en Lune XXX

  • 18 Juli 2015 - 10:33

    Karen:

    Lieve Nadia, jij hebt straks wel enorme stappen in je persoonlijke ontwikkeling
    gemaakt, kin je goed voor je studie gebruiken....
    Wat een serieuze woorden van je tante he...hihi.
    Veel plezier bij de watervallen, niet te dicht bij de rand gaan staan hoor

  • 19 Juli 2015 - 22:11

    Glenn:


    Hoi Lieverd,

    Heel erg leuk dat ik je vanmiddag via de cam heb gezien. Heel fijn:)

    Hoop dat het snel beter gaat met je darmen en de misselijkheid. Welterusten voor straxxxxx lief.

    Morgen weer heel veel succes en plezier met de kinderen.

    dikke kus en love you much xxxxxx pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadia

Vanaf hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in Zambia, Afrika!

Actief sinds 03 Juli 2015
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 2690

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 28 Juli 2015

vrijwilligerswerk in Livingstone, Zambia

Landen bezocht: