Eerste twee dagen in Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nadia Kleef - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen in Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Nadia Kleef - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen in Zambia

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

07 Juli 2015 | Zambia, Livingstone

Even een kort blogje van mijn eerste en tweede dag!
Na een lange reis kwamen Lune en ik gisteren dan eindelijk aan in Livingstone. De reis verliep overigens goed! We hadden een enorm groot vliegtuig van München naar Johannesburg. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt dus dat was gaaf! Lekker kunnen slapen (en films gekeken, hihi) en vanaf Johannesburg maar een korte vlucht naar Livingstone. Eenmaal aangekomen op het vliegveld hebben we ruim drie kwartier in de rij moeten staan om ons visum aan te vragen en toen dat eenmaal was gebeurd konden we onze koffers ophalen en op zoek naar onze transfer. Het avontuur ging beginnen. We werden opgehaald door een hele lieve Afrikaanse man en ontmoetten de andere vrijwilligers die tegelijk met ons aankwamen. Toen reden we met het busje (heel krakkemikkig maar prima om in te zitten) richting het vrijwilligershuis en onderweg kwam echt het besef dat ik in Afrika zat. Mensen liepen langs de straat met manden op hun hoofden en kindjes speelden op de straat. Alleen de hoofdweg is van asfalt, alle andere straten zijn van zand en erg hobbelig. 10 minuutjes later kwamen we bij het huis aan, wat wel vrijwel in het midden ligt van het centrum. Er is gewoon een supermarkt om de hoek en er zijn andere winkeltjes. Maar goed, het huis; het huis is echt suuuper gezellig, mét zwembad. We werden heel hartelijk ontvangen door de organisatie en door de andere vrijwilligers. Wel schrokken Lune en ik een beetje want er waren zoooveel mensen bij het huis. Wat blijkt, er verblijven naast vrijwilligers ook backpackers. Dus dat was even wennen en het was ook onmogelijk om alle namen te onthouden, haha. Maar dat heeft gewoon even tijd nodig. Veel verschillende nationaliteiten maar toch ook wel weer redelijk wat Nederlanders en Belgen. Straks begint onze officiële introductie en morgen gaan we voor het eerst werken! Spannend! Ik laat snel weer wat van me horen :)

• 07 Juli 2015 - 12:35

Renate:

Wat leuk om van je te horen lieverd! Klinkt allemaal erg leuk en spannend! succes morgen als je voor de klas staat :)
    dikke kus X

• 07 Juli 2015 - 13:07

Karen:

Wat een gezellig verhaaltje al, zo weten we tenminste wat je allemaal uitspookt daar:-)
    Heel veel plezier, een dikke knuffel van je tante:-)

• 07 Juli 2015 - 13:40

Margaret:

Herkenbaar! dat lange wachten op een visum. En die kindertjes... die wil je toch allemaal in je koffer mee naar huis nemen? Heel veel plezier! x

• 07 Juli 2015 - 13:52

Nicole:

Hoi Nadia, wat leuk hier je avontuur te kunnen volgen! Klinkt allemaal heel spannend en vooral gezellig. Veel plezier!

Nicole

• 07 Juli 2015 - 14:13

Theo:

Nou gaat het feest beginnen Nadiaatje. Geniet met volle teugen. We volgen je belevenissen.

• 07 Juli 2015 - 18:41

Riekje Kuiperi:

Hoi Nadia en Lune,

Konden jullie helaas niet uitzwaaien maar zagen wel de foto's. Fijn dat jullie veilig geland zijn en op de plek van bestemming zijn aangekomen.
    ga ervan uit dat jullie de Zambia blogg samen of om en om gaan schrijven nu Lune's laptop gestolen is. Hartstikke vervelend natuurlijk. Ben heel benieuwd of jullie een gezellige groep treffen en wat jullie activiteiten gaan zijn. Wachten met spanning op jullie vervolgverhaal,

Groetjes, Pim, Emilie en Riekje Kuiperi

• 07 Juli 2015 - 19:11

Meike Spruitenburg:

Wat vreselijk leuk om je eerste verhaal te lezen!
    Heel veel plezier en succes.
    Nu al zo'n ervaring!!!!!!

liefs Meike Spruitenburg

• 07 Juli 2015 - 19:47

Glenn:

Hoi lieverd wat gezellig om zo wat van je eerste indrukken te horen. Heel spannend allemaal en wat een ervaringen al. Ik wens je heel veel succes en plezier morgen in de klas hihi....spannend hoor met al die lieve kindertjes. Hoor graag hoe je dat vond. Heb je je les al voorbereid hihi.

Sorry dat ik niet eerder kon reageren!

Dikke kussen xx pap